luni, 4 august 2008

Prea devreme pentru Romania, prea tarziu pentru Massive Attack

Nu puteam crede ca aceasta trupa va veni vreodata in Romania, iar in urma cu aproape o luna, chiar ii spuneam unui prieten ca: "N-are cum sa fie adevarat" zvonul cu Massive Attack la Bucuresti.
Cand spuneam ca n-are cum, ma gandeam la cateva repere, cum ar fi:
  • mai erau aprox 30 zile si nu se anuntase nimic oficial, iar timpul mi se parea absolut insuficient pentru promovarea evenimentului;
  • nu parea sa existe un orizont de asteptare pentru aceasta trupa;
  • nu intelegeam cum o trupa atat de mare ar accepta un concert "tras pe genunchi".
Istoria cea nemiloasa m-a contrazis inca o data (ba chiar de trei ori), demontandu-mi indubitabil toate cele trei temeri enuntate, dar relevandu-mi altele mult mai triste:
  • in Romania nu se poate face un sunet competent pentru o muzica ce nu este rock, toti sunetistii din aceasta tara fiind, cu precadere, niste rockeri ratati cu ifose de "ingineri de sunet";
  • Massive Attack si-a coborat uluitor stacheta exigentelor tehnice si artistice fata de concertul pe care l-am vazut la Budapesta in 2003.
Marea parere de rau survine, nu atat prestatiei lor, intesata de piese noi, mai putin cunoscute si nici faptului ca nu au cantat piesa mea favorita, ci ideii ca ar putea fi imposibil sa vedem in conditii normale de sunet, la Bucuresti, trupe ca Pink Floyd sau U2.
In final, Karmacoma a fost perfecta, dar inca ma mai gandesc daca ar fi fost cativa ani mai devreme ... sau daca nu am fi avut un sunet cu parfum de masina de cusut ...

Si daca tot vorbeam de o piesa favorita, asta fiind blogul meu, imi voi permite ... :)

Niciun comentariu: